onsdag 10 mars 2010

Jippi! Steg ett avklarat

Igår fick vi ett roligt besked, kommunen tillåter oss att köpa vår hyreslägenhet. Nu återstår en hel del annat, som att gå igenom ekonomiska kalkyler m.m. Men jag har redan börjat fundera på vilket golv vi ska lägga.

Jag har börjat att titta på laminatgolv, även om jag gillar trägolv bättre. Nu är ju inte tanken att vi ska bo i lägenheten så länge, så vi vill inte lägga för mycket pengar på det. Bland laminatgolven funderar jag på om man ska satsa på en mer rustik ek, eller ex. en vitlaserad? Idag har vi ett ganska mörkt brunt linoleumgolv som jag faktiskt gillar färgen på.

Vilken röstar ni på?
1. Ek rustik
2. Ek herrgårds
3. "Vanlig" ek
4. Vitlaserad matt ek
5. Furu (jag gillar att det ser naturligt ut).

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Grattis till det blivande köpet!!!

    Jag röstar på nr 3 (men bara om det är billigast...)

    //Neta

    SvaraRadera
  2. Grattis igen :) Här kommer ett tips på golv: http://jordgubbarmedmjolk.blogspot.com/2008/12/en-gry-og-sif.html Jag tycker det är SÅ fint med ljusa lutade trägolv i äldre hus och det här ser ut som ett sådant! Ek tycker jag passar bättre i moderna hus, men det är ju en smaksak :) Kram på dig!

    SvaraRadera