lördag 21 april 2012

Ta saker för givet

När man har ett jobb tänker man inte på vilka bra saker man kan lägga pengarna på, lite vardagslyx till exempel. Jag brukar tänka att jag ska unna mig saker när jag har råd men så blir jag lite snål för att unna mig det till slut. :)

Så nu har jag skrivit en lista med saker jag ska unna mig att göra när jag får ett nytt jobb:

Ny sulky till Edvin (lätt att slänga in i bagaget)
Att gå och shoppa en hel outfit till mig själv (roligt)
Köpa några rejäla kläder från Polarn till Edvin (bättre kvalitet)
Hitta på något med Per (lyxa till det lite, barnfritt!)
Gå på någon skön behandling (kan kroppen behöva)
Pensionsspara mer (kan ju också behövas)

Så unna er mer och njut medan ni gör det!
Nu håller jag nästan på att somna, en lördag kl 21. ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar