torsdag 24 maj 2012

Trädgården 24 maj 2012

Ikväll har jag varit ute och fotat och dokumenterat lite i trädgården, och inte vattnat något för ovanlighetens skull. För varje dag har det hänt något nytt.
I min nyaste perennrabatt växer den ena Klematis mycket bra (Albina Plena), bredvid har jag satt klätterbenved (Emerald Gayiety) och framför den Stjärnflocka som inte har kommit upp så mycket än. Min andra Klematis Georg har inte växt lika bra, kanske för att den är mer svagväxande och fick stå lite med blöta fötter ett tag. Framför den växer Stjärnakleja (White Barlow) och jag har lagt upp lite stenar provisoriskt för att skugga rötterna.

Blommar gör en av buskarna som jag tror är antingen schersmin eller någon form av apel kanske? Och i rabatten jag gjorde förra året börjar alliumbollarna slå ut bland de torktåliga växterna jag har satt där. Prydnadsapeln som vi satte förra året blommar också fint nu. Det är verkligen en härlig tid ute nu.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar