torsdag 4 oktober 2012

Tema kök/porslin

Jag fortsätter med att följa Fabrikens torsdagsteman med åtanke att bli medlem där. Denna veckas tema är kök/porslin, och visserligen har vi ett relativt nyrenoverat kök, men jag väljer ändå att fokusera på porslinet eftersom det är så mycket roligare att fotografera.

Porslinet på bilderna är Filippa K:s serie med skålar samt fat och muggar från Höganäs keramik. Muggar och tallrikar har följt med sedan jag flyttade hemifrån. Vilken klok mamma jag har som köpte mig några vita muggar! Hade de varit klassiskt blå hade jag nog tröttnat på dem vid det här laget. Tallrikarna kommer från mannens samling och passar in i vårt nästan svartvita hem. Jag gillar formen på Filippa K-skålarna som jag fick i present för några år sedan, och har nu kompletterat dem med fat.

Ni får också se glimtar av mina favoritstolar och lillkillens kökshörna. Ha en trevlig dag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar