söndag 18 augusti 2013

Supermom

Ibland känner man sig som Supermom efter en ensamkväll med barnet/barnen. Innan jag fick två barn funderade jag mycket på hur det skulle gå att natta två barn i olika åldrar samtidigt. Idag har jag i alla fall fått en försmak av det.

Eftersom E alltid har behövt oss i samma rum när han ska somna samtidigt som W oftast är orolig/gnällig på kvällarna var det ju dömt att misslyckas tänkte jag. Men W slumrade så snällt i vagnen i E:s rum, och peppar peppar somnade E efter bara ett rymningsförsök och en godnattsaga. :)

Det tackar jag för eftersom eftermiddagen bestod av mycket gnäll från en förkyld E. Nu gäller det bara att få den yngre att somna så jag kan gå och borsta tänderna. :)

Bilden är från vårt senaste besök på Nynäs slott, alltid så mysigt att åka dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar