söndag 28 juni 2009

Trädgården

Trädgården är ju ett rum i sig. Eller egentligen ska en trädgård bestå av flera olika rum om man lyssnar på experterna. Jag tycker dock att det verkar vara en utmaning i sig att bli med trädgård. Hur ska man hinna med allt som man vill göra? Ett steg i taget är nog den bästa lösningen...


Boken personliga radhusträdgårdar verkar intressant om man skulle bosätta sig i ett radhus (är dock inte min dröm). Även Trädgårdsdesign: för en vackrare trädgård kan nog ge mig en hel del tips.

Jag vill ha tips om webbsidor med trädgårdsinspiration! Vad heter tjejen från Nyköpingstrakten som har skrivit en bok om trädgårdsdesign? (Jag har tappat namnet).
Den här veckan befinner jag mig i Stockholm och ska passa på att besöka Zetas trädgård och Ulriksdals slottsträdgård. Foton därifrån kommer att presenteras senare. :)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hon heter Helena Åhlund.
    Själv har jag precis kommit hem efter ett besök på Sofieros slottsträdgård. Det var fint!
    //Neta

    SvaraRadera
  2. Här har du några härliga trädgårdssidor: www.tradgardsmakaren.com/
    http://www.mittlivplandet.blogspot.com/
    http://lotta.tradgardsblogg.se/
    //Tina

    SvaraRadera