tisdag 2 april 2013

Barnskor

En av de svåraste sakerna att köpa till sitt barn (enligt mig) är skor. För det första måste man veta hur långa fötter barnet har, och för att veta det måste man kunna lura dem att stå på ett papper eller liknande så att man kan mäta foten. (Måste ske stående). För det andra så har barnet kanske höga vrister, breda eller smala fötter, vilket är svårt att se om man inte provar massor med skor. Och prova skor är inte alltid det roligaste för en snart tvååring.

 

Nu har jag i alla fall bockat av två av vårens viktiga inköp på listan: Sportskor och sandaler. Sportskorna blev ett par Adidas som jag köpte i butik och sandalerna blev ett par Kavat Miggi som jag köpte med rabattkod på ellos.se. Insåg nu att båda paren var i samma färgställning! Nu får vi se om E kommer att kunna ha skorna när snön väl smälter bort (jag har räknat med lite tillväxtmån då ett barns fötter kan växa 15 mm per år) och också om han kommer att VILJA ha dem på sig. J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar