lördag 20 augusti 2011

En mammas ego-lista

Av någon konstig anledning köper jag mest prylar och kläder till min lille son numera. Det är så mycket roligare! Och när man lever på min föräldrapenning så måste man vara sparsam med slantarna. Men men, jag har faktiskt en lista med saker som jag skulle vilja unna mig:

1. Frotté från Himla. - För att de har så himla fina färger på sin frotté. Jag gillar de dimmiga lila, rosa och blå nyanserna.

2. En systemkamera, Canon EOS 11oo. Så att jag kan börja ta extra fina foton på min lilla söta son.

3. Kuddar med elefanter från Svenskt tenn.


4. Fotkräm från Scholl (ja jag vet, men jag glömmer alltid att köpa det).

5. Smink från MD Formulations

6. Nya kläder

7. En middag bara med min man

8. En skrivare - Känner ibland att jag saknar det!

9. Ljuslykta Borrby stor från IKEA, silver. För att den skulle vara fin på vår altan

10. Flata tallrikar, 2 st. från Filippa K:s serie hos Rörstrand. Jag har 2 st. skålar och 2 st. djupa tallrikar. En fin vardagsservis för mig och min man!

11. iPhone eller iPad. Har nu beställt en iPhone3 eftersom månadskostnaden bara blir ca 50 kr mer än vad jag har nu med min gamla Nokia med trasig display. Det var ett bra erbjudande tycker jag!

12. En stund helt själv utan stress. Även om det bästa som finns är att vara med min lilla bebis.










1 kommentar:

  1. Bra lista! Det är viktigt att unna sig lite saker ibland. :)

    SvaraRadera