torsdag 18 augusti 2011

Inspiration till barnrum

Jag har så mycket idéer nu när det gäller att inreda ett barnrum. Det kommer förmodligen ta ett tag innan vi gör mer i Edvins rum, men det är bäst att jag skriver ner allt för framtida användning...

1. Måla en stor bokstav på väggen, som på den här bilden från ohdeedoh.com: (Som för övrigt har massor med barnrumsinspiration!)






2. Köpa tejp som ser ut som vägar och tejpa på ex. en hylla, golvet etc. Tydligen ska den vara lätt att ta bort igen. Mycket finare än vanliga "bilmattor" som finns.










3. Göra en kuddhörna
Jag hade tänkt att klä in en skummadrass med snyggt tyg och köpa billiga kuddar på IKEA som jag också fixar kuddfodral till. Där kan E leka och läsa sagor. Ovanför kuddhörnan sätter jag upp tavelhyllor där vi kan ställa hans böcker. Jättefint!

Här kommer lite fler bilder från ohdeedo:

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar