tisdag 16 augusti 2011

Mycket som händer!

Nu är det mycket som händer här hemma, både i Edvins utveckling och för övrigt. Om vi börjar med Edvin så har han lärt sig så många nya saker de senaste veckorna. Han rullar från rygg till mage (har gjort det tre gånger), han pratar/jollrar/sjunger ännu mer än tidigare, han greppar saker och för dem till munnen, och idag var han väldigt intresserad av min bok när jag satt och läste (fast han har inte lärt sig att läsa än ;) ).

Vi försöker utnyttja de sista dagarna på semestern och bygga en spaljé, rensa ogräs och baka inför dopet som är på söndag! Nästa vecka börjar vardagen igen och jag har en känsla av att det inte kommer att bli mycket gjort för min del.

Men Edvin, jag och ibland Per ska börja gå på babysim på Friskkällan i Nyköping. Det ska bli spännande! Övriga aktiviteter som jag skulle vilja börja med är Coreträning för mammor på Friskis och kanske lite sångstunder som församlingshemmet här ordnar. Vi får se hur mycket som hinns med. Någon som har varit på sångstunder med sina barn och gillat det? I vilken ålder kan det passa?

Nu är det bäst att jag återvänder till "verkligheten" så inte min man och barn känner sig försummade...


Snart är det dop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar