torsdag 27 september 2012

Belysning

Vi har börjat tända den höstiga mysbelysningen inomhus. Nu kommer kvällar där man gärna sitter i fåtöljen och läser en spännande bok i lampans sken.





Fabrikens torsdagstema är belysning, och eftersom jag tänker ansöka om medlemskap där så följer jag deras teman i några veckor. Jag funderade länge på vilken typ av belysning jag ville välja att visa och inspirera med och bestämde mig till slut för läslampan som ger rätt mysbelysning just nu. Min läslampa är en enkel variant av det billigare slaget, men jag tycker om den minst lika mycket ändå.

Självklart drömmer jag om fler designerlampor hemma. Bland annat suktar jag efter denna lampa. Men samtidigt vill jag inte satsa för stora pengar på ömtåliga föremål när vi har en 1,5-åring i huset. Lampor är nämligen väldigt intressanta just nu; både att tända/släcka eller att dunka dem i väggen så att det låter roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar