måndag 10 september 2012

Höstbestyr

Idag började E på förskolan! Det var mest ett informationsmöte och han verkade gilla leksakerna där. Nu känns det som att vi kan kicka igång hösten på riktigt.

Igår och idag fick vi massor äpplen och jag har redan hunnit göra äppelmos och fransk äppelkaka. Och mer blir det.

Jag har fått hem mina tulpanlökar nu också, så snart ska de få åka ner i jorden. Till våren hoppas jag på fin blomning hos de vita Exotic Emperor (som ska vara bra återkommande tulpaner) samt rosa Pink impression som är en Darwinhybrid.

1 kommentar:

  1. Mm vad gott med äppelkaka, det är bäst att jag kommer förbi någon eftermiddag och smakar. Min "trädgårdsmästare" har planterat våra lökar enligt uppdrag. Det ska bli spännande att se hur det blir i vår.
    Kram mamma

    SvaraRadera