torsdag 20 september 2012

Höstplantering

Jag har redan skrivit lite om mina höstplanteringar i rabatten. Nu tänkte jag visa en höstkruka som jag har gjort i ordning. Jag valde lila färger i krukorna i år. Dels vill jag ha lite mer färger på hösten och dels är det snyggt mot vår ljusgrå och svarta fasad. Annars föredrar jag gärna vita blommor i krukorna.


Jag har valt växterna Hebe (som ska klara några minusgrader), Pärlljung och favoriten blomsterkål. Jag ska försöka vattna blommorna ordentligt innan frosten kommer, eftersom jag tycker att de klarar sig bättre i kylan då. En enkel höstplantering som passar perfekt för en småbarnsförälder. :)

Här kommer också en bild på pricknävan "Espresso" som jag planterade förra veckan. Den ser lite klen ut, men till våren hoppas jag att den kommer med ljuslila blommor och lyser upp i rabatten!
Detta är mitt bidrag till Fabrikens torsdagstema "Höstplantering" som jag ansöker om medlemskap hos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar